Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, July 26, 2012

Menu iftar hari ke-5 dan ke-6

Hari ke 5 awal awal I dah bgtau Mr Pooh nk buat mee hailam.. Then dia setuju.. Syukur dapat hsband yg xcerewet bab makan... Senang..





 Mr Pooh buat setakat ni alergik ngan makanan laut.. Sian dia..naik gatal-gatal kat tangan.. So kitanye kuah mee hailam tukar isi la yerk bang.. I buat ayam ngan fish ball..


 
Dessert hari ni buat puding roti karamel.. 




Ok Hari ke-6 puasa.. Hari ni I dah start puasa.. Choii sangat sbb awal2 dah tertinggal 5 hari.. tsk tsk tsk.
Makanya bernafsu naga lah I ni kan.. Kat opis dah tnye Mr Pooh nak makan ape..Tapi as usual, "ayg masak la pape pon..ayang masak semua sedap kat tekak abg.."
HaHaHa.. tu I tambah sendiri.. Xdenye Mr Pooh nak puji gitew..

Dlm kete otak dah mereka nak masak nasi ayam...sekaliiiiiiiiiiiiii jem wei... mana sempat nak ku buat sup, perap ayam, masak nasik lagi kan... Sampai umah pon dah lambat sikit..Terkocoh-kocohla masak dengan si Zara lagi punggah segala kabinet dapor..dukla sibuk dia tu nk duk bawah sink..Penyudahnye, jadi anak koala la...melekat kat pinggang I nih.. (t__t)


So ayam I masuk dlm oven, campak segala bahan.. Bakar.. Dalam tula sayur, dalam. tula kuah.. 


 Nasi I buat nasi Hujan xpanas-panas..KahKahKah. Tapi I ralit kesahkan zara, maka terlupa nak titik pewarna. Lagi 20 minit nak berbuka baru terigt..titikla tp dah xsekata sbb nasik dah kering..Lagi satu I guna beras biasa je, so nasik xjadi sebijik-sebijik..kalau perak panggil xseroi...



 Satu lagi buat rojak tauhu.. Tetibe takak teringin nak makan.. Ngada sangat kan.. So kita layankan aje tekak ni..mkn ngan sambal pecal..buat 2 keping tauhu je..tapi potong2 nmpkla bnyk.. Ish teringat-ingat ni hoi! tapi dah habis..sob sob sob

Uols-uols berbuka aper?




1 comment:

mama hanna said...

beshnyeeee tengok gambar masak² ni.. pandainye wani masakkkk.. variety lak tu..

suka.. suka..
^_^