Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, February 22, 2012

mamak yg tak mamak sangat

 Amacam? Nmpk sedap x????

Tekak rasa nak makan mee maggi goreng mamak... Dalam kepala dah terbayang dah nih... Balik cepat2, angkat zara kat nursery, balik main2 ngan dia, bg tido, start masak...

Aku gune mee kering ala2 mee maggi ni... Jenama Eka.. First time gune ni.. mee dia halus2 je...





Haluskan mee dia.. I budget xcukup... Kami kan kapel yg membela lemak, so dengan rasa tamaknye, I buat 5 keping..Kalau maggi biasa tu cam 2bungkus setengah.. betul2 mentekedarah.. (--') .rebus kejap, lepas tu tapis..



Okey ni rencahnye.. Bawang putih dicincang2...I buat 3ulas.. Bawang India sebiji dipotong dadu.., 2 batang sosej, Sekeping dada ayam,  3 sudu cili kering (ikut pedas).. Tak suka cili ni...warna gelap...xmerah macam selalu... I suke beli cili kering yg kurus kerinting sikit-sikit tu..Pedas pon pedas, merah je bile dah blend.. Daun bawang menggantikan sayur... I budget dalam fridge ade sawi sekali nan hadooo... Boleh la bang yerk...



Memula tumis bawang putih dan bawang merah..bile dah cam naik bau , leh la masuk sambal giling tue... Kes I, gune 3 sudu..


Alamak gambar lompat plak.. ok, bile cili dah garing, masuk kan sos tiram, sos cili, sedikit air, garam dan gule... bile mendidih, masuk kan ayam dan sosej.. biar sampai ayam masak kejap.. Lepas tu korang campakla mee tadi tu... Kaup balik mee tersebut..hahhaha mcm bagussss je gune ayat kaut balik tu... :p
Then kalau ade sayur boleh la masuk sayur... pastu pecah kan telur sebijik.. Eh telur xde???Ala...ok xjadila mamak, kita masak mee goreng melayula..huhuhuhu

Bile dah siap korang boleh la tabur daun bawang, daun sup n bawang goreng...lagi rajin kalu, buatla cili potong...



 I xpandai sangat dekop mendeko nih... Tetapi cubela... sedap wei... ni cara mangkuk besar ni..memang terbaikla... hehehe


Tak percaya ke terbaik??































Inilah buktinye..





















wahh...dah mcm kak Filla dah main2 scroll..heeee





































































BRUPPPP Alhamdulilah... Habis ko!

2 comments:

FiZ said...

haihh..terliur kite nmpak...xblh jadi ni..kna masak jgk nnti..

waniez nurul said...

hahh... masak jgn xmasak..heehee